• 020 – 2443232
  • e-mail
  • 06-57512759

Akte afkopen erfpacht

Home » Akte afkopen erfpacht

Erfpacht afkopen

Sinds begin 2017 kan je in Amsterdam je erfpacht afkopen. Als jij een aanbod van de gemeente hebt ontvangen, dan kan je dat accepteren. Daarbij moet je ook een notaris opgeven. De gemeente zorgt er vervolgens voor dat alle gegevens direct aan de notaris van jouw keuze worden gezonden. Hierna doet de notaris een reeks controles. Die leiden tot een akte voor de afkoop van jouw erfpacht. Na ondertekening zorgt de notaris voor de complete afhandeling, waaronder de financiën en kadaster.

Voordelen

Nergens zo voordelig en makkelijk je erfpacht afkopen.

  • Notaristarief is all in
  • In 10 minuten ingevuld
  • Betaal pas bij de notaris
  • Notaris schrijft in bij het kadaster

Wat regel je hier voor Afkoop erfpacht

Je regelt hier direct jouw akte. De afkoop van de erfpacht op basis van het aanbod dat je van de Gemeente Amsterdam hebt ontvangen wordt omgezet in een akte door de notaris. Je ontvangt een compleet concept van de notaris ter controle. Als je alles hebt begrepen onderteken je de stukken bij de notaris. De gemeente Amsterdam is hier niet bij, zij heeft een volmacht aan de notaris gegeven om namens haar te ondertekenen.
Hierna zorgt de notaris voor de geldstromen en de inschrijving van de akte.

Parkeerplek erbij?

Bezit je een parkeerplek? Vaak is dan ook die parkeerplek op erfpacht. De erfpacht van de parkeerplek kan uitsluitend tegelijk met de woning worden afgekocht. Je moet bij het aanvragen van het aanbod voor afkoop dan ook direct aangeven dat je ook een parkeerplek wilt afkopen. De gemeente zal uw aanbod handmatig in orde maken (meldt de website mei 2018). Voor deze parkeerplek moet de notaris ook een recherche doen in het kadaster. Bovendien moet deze meegenomen in de akte. Daarom is er een meerprijs voor het meenemen van de parkeerplek.

Berging, tuin of andere extra object

Wat hier staat over een parkeerplek geldt trouwens ook voor inpandige parkeergarages, andere bergingen of tuinen met een eigen kadastrale aanduiding. De kosten voor het afkopen hiervan zijn € 125.- inclusief BTW.

Wat krijg je voor je geld?

Je krijgt een complete akte volgens het model van de gemeente, inclusief alles wat je nodig hebt om daar te komen.

  • Concept afkoopakte
  • Afhandeling financiën via beveiligde derdengeldrekening
  • Notaris regelt betaling met de gemeente
  • Bespreking bij de notaris
  • Definitieve akte
  • Inschrijving het kadaster
  • Eigen dashboard

Lees meer