Wat te doen voor de korting

    De korting van 10% is rond. Hoe kom je nu aan die korting. Dat hangt van je situatie af. Heel belangrijk: alle communicatie doet de gemeente via het mailadres dat jij hebt opgegeven in het overstapportaal. Dus als dat een mailadres is dat je niet actief gebruikt, of speciaal voor dit doel in het leven hebt geroepen, vergeet dan niet te kijken.
    Verschillende situaties:

    1. Je akte is al gepasseerd. De gemeente-notaris gaat een nieuwe akte voor je maken. Op kosten van de gemeente. Je ontvangt bericht.
    2. Je had het aanbod al aanvaard en het ligt bij de notaris. De gemeente stuurt een nieuwe berekening naar de notaris. Je kan inloggen in het portaal van de gemeente. Hier zie je de nieuwe bedragen in een brief.
    3. Je had het aanbod geaccepteerd, maar het was nog niet verzonden. Dan moet je inloggen en je aanvaarding annuleren. Hierna ga je opnieuw door het proces.
    4. Alle andere erfpachters die wel in het systeem zitten. Zij moeten hun aanvraag annuleren en opnieuw indienen.

    De reden die de gemeente geeft voor deze werkwijze: het zou duurder zijn en langer duren als de gemeente dit zou oplossen. Dus is het in het voordeel van de erfpachters om het werk bij hun neer te leggen.
    De Wethouder heeft de gemeenteraad een brief gestuurd met de uitleg van de procedure: Brief B&W 4 maart 2019.